Två favoritlåtar

Ojdå. Jag hade visst en blogg också. Blogglistan fortsätter som vanligt med... TVÅ FAVORITLÅTAR! 

1. Blood of Cu Chulainn. En mycket kär vän visade den här låten till mig när jag var ung ( :D ), och den blev genast min favorit. Så himla vacker och underbar. När jag sedan några år senare gjorde The Boondock Saints till en av mina favoritfilmer, där denna låt råkar vara temalåten, så blev den genast ännu bättre. Den här låten vill jag ska bli den sista låten jag hör innan jag lämnar jordelivet. 

Att placera någon nummer två är så sjukt svårt. Eftersom det finns så extremt mycket bra musik så rankar jag dessa två enbart efter hur mycket låten i sig betyder för mig, men även här finns flera kandidater. Har några låtar som påminner mig om olika personer som betytt/betyder mycket för mig, och dessa kan jag ju inte ranka.. :( Svårt. 

Men om jag skiter i alla låtar som påminner mig om personer, så blir det nog...

2. Faraway med Apocalyptica. Jag vet inte riktigt hur jag hörde den låten för första gången, men jag skulle gissa på att det är ovanstående person som introducerat mig till denna med. Den är så fin, så vackert komponerad och så himla underbar. 


Här är dem, för de som är intresserade:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0