Stockholm

Frida frågade mig spontant om jag ville till Stockholm. Okej, varför inte? Vi skulle tydligen dit för att överraska Miriam. Flyg och hotell bokades och så bar det iväg mot den Kungliga Hufvudstaden! 

Fredag: Vi vaknade tidigt och blev skjutsade till Kallax. Väl där betedde vi nog oss rätt mycket som korkade norrlänningar som aldrig varit på en flygplats. 

Flygresan gick bra, och vi överraskades i Stockholm och GRÖNT GRÄS och SOL! Jag fick äntligen se solen igen! Åh, sånna vårkänslor jag fick. Det såg precis ut som den norrbottniska våren! 

Efter att ha betett oss lite mer som turister så fikade vi, och pratade bilar och dialekter. I självaste fjollträsk fortsatte vi att snacka om vilka fjollor de var, i äkta norrländsk anda! Vi blev bjudna på middag hos Miriam, som var rätt chockad över vår spontanresa dit! Sedan blev det att fika lite mer... Det blev några kaffe latte i Stockholm. Några hundra gick åt... 

Lördag: Självaste nyårsafton. Vi tittade runt i affärer, fikade lite, sminkade oss och gjorde oss fina, för att sedan ta varsin drink i hotellbaren. Sedan tog vi taxi till ett annat hotell där vi drack lite mer. På 12-slaget stod vi vid någon hamn, och en massa raketer lyste upp himlen. Det var riktigt fint. Sedan såg vi Kissie. 

Maxmat intogs, och sedan blev det hotellkrogen igen, innan vi gick hem till hotellet igen. 

Söndag: Vår äggfrukost rann iväg... Så vi fikade lite på stan med Miriam innan hon skulle dra. Jag och Frida fikade lite till på ett annat fik efter att Miriam lämnat oss, och tog sedan Arlanda Express till Arlanda, där vi chillade, käkade och snackade i någon timme tills flyget gick. Vi flög tillbaka till vintern och såg Jägarna 2, och kröp sedan till sängs.  

Idag, måndag morgon, befinner jag mig äntligen i Öjebyn efter att ha varit borta både jul och nyår, och enbart hunnit vara hemma onsdag och några timmar på tisdag och torsdag. Det är rätt skönt, måste jag erkänna. Borta bra, men hemma bäst! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0