Jag älskar J.R.R. Tolkien!

Jag älskar J.R.R. Tolkien. Han är helt fantastisk. Hans böcker är förjävligt jobbiga att läsa, speciellt för mig som tycker läsning är extremt jobbigt, men de är bra. Om man lyckas zooma ut lite från hans 20 sidor långa beskrivningar av typ... löv, så är han fantastisk. 

Det är inte ens så att han enbart gjort Sagan om Ringen-trilogin som vissa tror, utan han har gjort sisådär 26 böcker om Arda (som är världen Midgård ligger i). Han har kommit på ett språk, och han har skapat en hel värld med historier, olika befolkningar och ALLT. 

Just nu äger jag 7 utav hans böcker:

*Hobbiten
*Härskarringen: Ringens brödraskap
*Härskarringen: De två tornen
*Härskarringen: Konungens återkomst
*Ringens värld
*Silmarillion
*Sagor från Midgård 

Och 19 fler ska det bli. Jag lovar dig! 

På grund utav brist på saker att blogga om, så presenterade jag denna hyllning till Tolkien för er. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0