Hoppsan, jag hade ju en blogg också!

Har helt glömt bort att blogga. På måndag så var jag barnvakt med Matilda åt mina systersöner. Jag ville dö. Ungar som skriker och inte vill sova är äckligt och jag vill aldrig skaffa barn. Det tråkiga är att jag förmodligen kommer göra misstaget att vela ha barn om typ 15 år, men som tur är kan man ju adoptera bort dem och ta livet utav sig. Hur kan man vela sluta leva och istället spendera kvällarna med att lyssna på missnöjt barnskrik? 

Det enda trevliga med barn jag kan komma på är att titta på dem och inse att de är en del utav sig själv, och man kan se sina ansiktsdrag i barnet och någongång i framtiden när de blir riktiga människor så kan man prata med dem om livet och bli häpen över att de har känslor. 

På tisdag hade jag en dag för mig själv. Det var så härligt. Så himla roligt. På kvällen besökte jag Elin en sväng, och sedan var jag och Mikaela på promenad och tittade på vattnet, himlen och kommenterade hus. "Svensson Deluxe", "tomtestuga", "dockhus" och så vidare. Vi åt även körsbär och sedan sov jag hos henne. 

På onsdag hade jag ett prov som jag totalt sket i att plugga till. In facto, så hade jag inte ens gjort ett enda tal på det kapitlet i matten. Provet gick dock ändå bra, och jag får troligtvis VG+ eller MVG. Ju mindre jag pluggar, desto bättre verkar det gå, uppenbarligen. 

Har förmodligen vätskebrist, då jag inte klarar att dricka annat än en glas vatten per dag. Stundvis är jag illamående och klarar inte att äta, och just nu skulle jag dö hellre än att äta mat, så jag måste köpa frukt. På senaste tiden har jag också börjat sakna många vänner. Madde! <3 för att nämna en. Ska nog spendera en del av sommaren i Kiruna så att jag får träffa alla. 

Har även fått reda på att jag är granne med en gammal bekant! Det ska bli roligt att återuppliva den bekantskapen litegrann. :) 

Idag har jag varit och tittat på projektredovisningar, och börjat bli aningen peppad att utföra mitt projektarbete. Imorgon blir det filmkväll hos Matilda långt bort åt helvete. Nu måste jag duscha och hjälpa Elin att laga punka i däcket. Det var dock väldigt trevligt att skriva av sig, gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0