Filosofin har till skillnad från fysiken inga lagar...

Ihelg har jag varit i Luleå och träffat min gwador. Det var väldigt länge sedan. Han bjöd mig på bio, och vi såg PIRATES OF THE CARIBBEAN - ON STRANGER TIDES. IGEN! Woohoo.  Efter en stunds funderande har jag kommit fram till att film nummer ett och film nummer fyra är de bästa utav POTC-filmerna. 

Jag är ett fantasyväsen innerst inne. Jag är en Na'Vi, och en gråalv, och en sjöjungfru och egentligen allt jag vill vara, och precis den stunden jag vill vara det. Varför ska man sätta gränser? I mitt huvud får jag vara vem jag vill, och det är jag. Det är bara min fysiska kropp som är mänsklig. 

Filosofin har ju till skillnad från fysiken inga lagar, och därför finns heller inga gränser för vad jag är. Jag är allt. Jag är ingenting. "Look into my eyes and see the ocean, or look into my eyes and see black filth" - citat av Lina Sandström, och som egentligen handlar om något helt annat. 

Idag ska jag plugga inför ett prov jag har imorgon, och jag ska även göra upp stora planer. Organisera och planera är min favoritsysselsättning. Jag är peppad till att utföra projektarbetet, och det ska ärligt talat bli väldigt roligt. Dock har dagens planering ingenting med projektarbetet att göra, jag ville bara nämna det. :) 

Men nu blir det att duscha lite, sedan eventuellt äta middag, städa, plugga och planera innan jag avslutar dagen med att umgås med grannen. See you in hell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0