Dag 02: Vad är dina åsikter om droger?

Mina åsikter om droger är rätt liberala. Jag tycker det är sjukt att förbjuda någon från att förtära sådant som växer på marken, som svampar och marijuana. Det är ju som att förbjuda någon att förtära flugsvamp, eller paprika. 

Jag tror också att om många mildare droger hade varit lagliga så hade inte våran alkoholkultur sett ut så här, och folk hade exempelvis rökt marijuana istället för att supa skallen utav sig - vilket jag tror hade lett till mindre belastning på samhället, för hur man än tänker på det, så är man mer borta och mycket mer våldsam under inflytandet utav alkohol, som förövrigt inte ens är en bra drog, utan man blir bara fördummad, avtrubbad och släpper på hämningarna utav det.

Vi kommer aldrig bli av med droger, för folk tar dem för att få uppleva en annan verklighet, och de gillar det. Därför är det helt onödigt att förbjuda fler och fler droger, för ju mer man förbjuder, desto fler nya droger kommer det. Istället för att folk tar droger med välkända och dokumenterade effekter, så väljer man det lagliga alternativet som ofta är helt oprövat, och i några fall så slutar det med dödsfall eftersom folk inte vet effekterna/doseringarna på dessa nya preparat. 

Men i sin helhet tycker jag inte det är mer fel att bruka droger än att bruka alkohol (som förövrigt är mer beroendeframkallade och mer mind-fuckande än många andra droger). Vill man ha respekt för lagen så får man hålla sig till lagliga droger, antar jag, men jag dömer ingen människa som bryter mot någon lag heller. "They are more like guidelines anyway". 

Så länge ingen annan blir skadad så får man göra vad man vill, anser jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0