1:a pris!

Idag är det äntligen fredag! Det blir att åka till Luleå ikväll. Har varit på stan idag med Elin och jag köpte en fin, gul klänning för bara 99 kr på Cubus. Det var ett bra kap, anser jag. 

Idag gjorde vi kursprov i Kemi A, och jag tror faktiskt att det gick bra. Förhoppningsvis skrev jag ett mvg, eller iallafall ett starkt vg. 

Jag har på senaste tiden vunnit två tävlingar i skolan. Jag, Fanny och Peder vann en fysiktävling som gick ut på att man skulle beräkna en kastbana och sedan skjuta en liten boll i en liten kanon och ställa en korg på rätt plats så att bollen gick in. Vi fick maxpoängen, som var 9 d.v.s. 3 fullträffar. Mest cred till Fanny, anser jag, eftersom hon räknade mest utav oss alla. 

Pristet till denna tävling var godis, som jag inte äter, så Fanny och Peder (antar jag) fick dela på det.

Igår hade vi också prisutdelning på en kristallodlartävling där vi skulle odla alunkristaller och den som fick den bästa kristallen skulle utses som vinnaren. Jag vann! Jag hoppades verkligen på det, men gav upp i slutet eftersom jag inte trodde min kristall dög, men sedär! 

Priset var en ascool slips och så fick vi alla varsitt diplom. Juryns utlåtande: "Fina linjer, ren symmetri och klar glans. Det här gick ju som en dans." 

Petter fick "hard worker" priset, och vann den coola tröjan han har på sig! David ville inte vara med på bild, men han fick priset för "störst kristall", och det är den som Anki håller i. 



Nu är det inte många dagar kvar i skolan! 2 riktiga skoldagar (om än inte heldagar) + avslutningsdagen gäller för mig. För de andra gäller också en NV-kamp nästa vecka på onsdag, som jag inte lider av att missa. :)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej, vilken fin blogg du har :)



Jag har en liten tjänst att be dig om.

Jag är i final i Airtours fototävling och behöver din hjälp! Jag skulle verkligen uppskatta om du ville gå in och rösta på mitt foto, "Hej Manhattan". Det är lätt som en plätt och tar mindre än en minut. Lämnar du en kommentar kan du själv vinna 10.000 kr i presentkort hos just Airtours.



Det tar mindre än en minut och är lätt som en plätt.



Rösta här: https://apps.facebook.com/airtours-foto/?new=1&p=photo&id=380



Tack på förhand!

2011-05-27 @ 20:49:10
URL: http://hejmanhattan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0