Flashback!

Jag älskar flashback. Det spelar ingen roll vad du vill hitta, lagligt eller olagligt, groteskt eller vardagligt - du kan vara säker på att du hittar det där. 

Om du bara kan se förbi idioterna som klankar ner på allt och alla så hittar du vettiga människor av alla dess slag. Med vettiga människor menar jag människor som beter sig hyggligt, använder källhänvisningar vid fakta och som beskriver sin åsikt utan att för den delen se ner på motståndarsidan. 

På flashback finns tamejfan till och med vettiga extremister. Men såklart - alla har inte förmågan att se förbi alla idioter som också finns där. För det finns MÅNGA idioter också. Men de sållar man lätt bort genom att ta en titt på grammatiken och enbart läsa de grammatiskt korrekta inläggen. Fast å andra sidan kan man nog inte läsa grammatiskt inkorrekta inlägg om man så försöker. Det krävs antingen ett stort geni eller en väldigt korkad idiot för att förstå exempelvis detta:

"amen joo d e inte så svårt elle jo lite men asså inte för mycket om man bara gö så att man typ tar alla man hitta o sen så använnde upp d d som bli över kan man frysa in o använnda til nästa gång man gö såå o typ samla lite mera fö å använnda d e inte så svårt å hitta..........."  ??? 

Jag måste säga att även om det kan vara svårt att stava rätt av diverse anledningar ibland, och det ibland kan vara svårt att kunna alla skrivregler, så borde vem som helst som har gått skola kunna skriva bättre än sådär? Jag skriver fel hela tiden, minst, men jag hoppas att jag iallafall kan göra mig förstådd. 

Punkt och kommatecken är faktiskt viktigt. Glöm aldrig det!

Men om jag nu fortsätter med min lilla flashbackhyllning. Jag tycker att flashback fått ett lite halvtaskigt rykte, och alla pratar alltid om hur det bara finns idioter där. Det tycker inte jag. Visst, på flashback kan man läsa om olagliga droger, och hur man bäst planerar folkmord och andra inte helt fullständigt normala saker, men det finns så mycket annat också, exempelvis hur man löser ett matematikproblem, eller hurvida man kan matcha rött och rosa. 

Flashback har allt! <3 Vill ni se mångfald - då är det rätt ställe för er. Stället där alla modebögar, dykarnördar, nynazister och utlänningar samlas för att lösa och skapa världsproblem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0