Life sucks!

Idag och igår har jag rensat min garderob. Det behövdes. Fyra fulla påsar kläder ska jag göra mig av med till antingen kompisar eller röda korset. Min lägenhet är sjukt smutsig, och mina fötter blir typ svarta av att gå på golvet. Ja, det är så skitigt. 

Nu är iallafall alla mina kläder rensade, sorterade, vikta och i garderoben, vilket är en väldigt ovanlig företeelse. Det är rätt härligt. Jag hittade många plagg som jag inte visste fanns, som jag glömt bort eller som jag trodde någon pervers tant snott utav mig i tvättstugan. Intressant, om inte annat. 

Hittade dessutom massor utav gröna plagg att ha på mig imorgon. Varför? Jo, för det är ST. PATTYS DAY! Var beredd på att bli nypt grön (gul och blå = grön? Funkar det så?) ifall du inte har på dig något grönt.

Hela dagen har dessutom grannens hund YLAT och SKÄLLT 90 % utav vaken tid. Ibland vill jag äga en pistol och skjuta genom mitt tak, bara för att den finns en liten chans att den kanske råkar dö då. Det hjälper inte att tvättstugan dessutom alltid är fylld utav den hundens hår. Om jag avfyrar två skott kanske den slarviga ägaren också dör. 

Idag ska jag spela WoW med Elin, och vi ska även köpa en massa godsaker tills dels imorgon, och dels till på lördag - då vi ska fira det. 

Imorgon har jag även min första idrottslektion. Det känns lite som om det suger, men jag måste. Om jag inte får minst IG i idrott så har jag gått skola i 11 år helt i onödan, och det känns lite pissigt. Vissa blir besvikna när de inte får MVG i idrott, jag blir övernöjd med ett IG. För mig är streck det jag har motivation till, men man får tydligen inte ha så låga ambitioner för skolverket, som tycker att idrott är viktigare att ha betyg i än exempelvis fysik. 

Vi ska även till Teknikens hus i Luleå imorgon, och så kanske vi skulle göra något annat, men jag minns inte vad... Det ska bli roligt. Bara sitta och titta på deras minibio och njuta, och kanske gå runt och peta på någon manick. Allt naturvetenskapligt är roligt, men gränsen dras när man sätter in ordet "teknisk" framför det. Teknik är inte kul. Jag tröttnade på att bygga med klossar när jag var liten. 

Något annat jag är trött på är när människor lägger sig i ens liv. Varför? Det är väl mitt val hur jag väljer att leva, och om det stör dem så mycket så kan de ju uppsöka en psykolog. 

Jag ber om ursäkt för att detta inlägg är helt osammanhängande, men det blir så ibland när man tvingas lyssna på en hund med någon form utav störning, precis bytt diet och inte har ork till att skriva ordentligt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0