Helgen

Ja, vad säger man?

Fredag morgon började med att storstäda hela lägenheten som nu är skinande ren, för ovanlighetens skull. Matilda kom förbi en sväng innan hon skulle till Luleå för något UNF-möte. So far, so good.

Hon bad mig följa med, och jag tittade stört på henne. Vad skulle jag göra i Luleå när hon hade möte? Hur skulle jag komma hem och vars skulle jag sova? Hon lovade mig sovplats, så okej, tänkte jag.

Jag ringde Elin och störde henne mitt i hennes storstädande, och tvingade henne att packa väskorna för Luleå.

En timme senare var vi i Piteå och gick runt medan vi väntade på bussen, som tillslut kom, och vi befann oss i Luleå.

Vad skulle vi hitta på nu? Det var 3 timmar innan Matilda skulle sluta. Vi fick helt enkelt gå runt lite, och sitta på max. Under denna kväll, satt vi tillslut på max i många timmar. Vi var där 3 gånger under natten. Jag, Elin, Matilda, Linnea och ibland fick vi besök av några andra. Varför? Det visade sig att vi inte alls hade någon sovplats...

Vi drog sedan på efterfest med några killar vi mötte. Det vart inte så mycket sömn under natten, eftersom Matilda skulle på möte igen på morgonen. Jag och Elin drog istället på stan för att leta reda på mat innan vi drog tillbaka hem.

Väl hemma sov jag, i flera timmar. Jag vaknade strax innan 18 idag med ett ryck, duschade och drog till Elin. VAd händer idag då? Ja, vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0