Firande!

Idag firar jag och Elin S:t Patricks day! Innan dess, dvs igår kväll, så hade vi ett Sagan om Ringen marathon med Matilda hemma hos Fanny. Det var riktigt mysigt och en härlig övernattning med många roliga citat. :)

När jag och Elin sedan gick hem till henne började förberedandet. Vi förberedde maten, den grönfärgade isen och så vidare. 

Efter det hade vi kräftmiddag med romcola med isbitar och mandarinklyftor. Vi tog också några shots! Allt detta medan vi lyssnade till Flogging Molly och The Dubliners. Sen påbörjades vårat Boondock Saints marathon. Dessa filmer är inte bara världens bästa filmer, och det abosolut sista jag vill se innan jag dör, men också Irländska och i denna film firas även S:t Pattys day, så vi ansåg dessa som passande filmer att se. 

Tilltuggen är crustader med fyllning, ölkorv och fetaost!

Vi bestämte oss att få i oss alkohol varje gång de sa ordet "fuck", men ni som sett denna film bör förstå att efter halva filmen var vi helt wasted, så vi slutade med det. Nu bloggar jag i pausen mellan första och andra filmen. ;) 

Kvällen har dock precis börjat. En film kvar, och en hel natts firande! Här kommer dock lite bilder ifrån hittills:


Middagen:
Lite romcola:


Jag och Elin i matchande Boondock Saints t-shirts:


Irlands färger på crustaderna:


Lite grön alkoholhaltig Jell-O: 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0