En vardag

Idag hade jag sovmorgon till klockan 10, vilket var skönt och behövligt. Speciellt efter att ha varit på en promenad med Fanny till strax efter 23 igår. Vi försökte gå vilse, men lyckades inte. Vi är väl för smarta för sånt. 

På biologin så hittade jag och Elin något som troligtvis var en cyclops. Vi failade att hitta fiskägg, men istället så hittade vi denna lilla varelse, som såg ut som en minimal vit prick. I mikroskop såg den väl ut ungefär såhär:



Bilden är tagen från google. Om jag får säga det, så var våran mycket sötare. :) Sedan hällde jag ut den i diskhon. R.I.P. 

På tal om mikroskop, så funderar jag på att göra en liten odling av något exotiskt, minimalt djur och glo på den i mitt eget mikroskop. Inte för att skryta, men mitt mikroskop har en LCD-skärm. ;) Jag känner mig lite som en nörd idag, men det är alltid bra!

Nu blir det troligtvis att diska, slappa framför TV:n/datorn och kanske läsa lite Sagan om Ringen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0