Dag 25: En första

En första? En första vad? Det är ju alla privata "en första-minnena" man kommer ihåg, och första kärlek och sådant har jag ju redan skrivit. Alla vardagliga "en första" är ju helt hopplöst att minnas. Men okej, vi kan ta första gången jag såg Avatar! 

Första gången jag såg Avatar så hade den haft premiär flera månader tidigare. En gång var jag hos en person som frågade om vi skulle se den. "Pfft. Jag vill inte se någon jävla film med blåa gubbar", lät ungefär mitt svar. 

Några veckor senare satt jag hemma på elevhemmet där jag då bodde, och min syster ringde, berättade hur underbar den var och sa att jag MÅSTE se den. Jag var aningen skeptisk, och ville inte riktigt tro henne. Jag hade ingen att gå med, för jag hade ju inte direkt motivationen till att hitta någon som vill se en skitgammal och kass film, men då erbjöd min syster sig att gå på bio med mig och se den. Faaan, tänkte jag, men jaja, varför inte?

Jag köpte godis, och vi satte oss i biosalongen. Då var jag sådär nervös som jag brukar vara typ hela tiden. Filmen började, jag och kastades in i en värld som jag bara kunnat drömma om. Filmen var så sjukt mäktig, och så underbart fantastisk att jag dog litegrann på insidan. 

Efter filmen gjorde vi inbrott hos hennes barns pappa som inte var hemma, varför minns jag inte. Men vi pratade iallafall om filmen och ja, vad kunde jag säga annat än att den var underbar? Bästa någonsin. 

När jag kom tillbaka till elevhemmet skuttade jag in och satte mig i soffan med Frida, som alltid. Jag åt mitt godis och var helt hyper, som ja, ofta. 

Efter denne händelse såg jag Avatar 4 gånger till på bio med min andra syster, min mamma, mitt ex och Frida. Jag grät minst två utav dessa gånger för att jag trodde att det skulle bli sista gången jag såg den. 

Nu äger jag filmen, affischen, tre böcker och har varit med i PT-tidningen som "den fanatiskta tjejen". 

Good enough? Ja, det får det lov att vara. Jag börjar bli trött på den här bloggutmaningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0