Midsommarafton

Idag började jag dagen med att åka hem från Luleå, och fick gå in till Öjebyn från Piteå i regnet med höga klackar och på tom mage... Inte kul. INTE kul! 

Jag hatar när affärer/bussar bestämmer sig för att röda dagar är extra röda, utöver söndags-röda, och när dagen före röda dagar är extra dagen-före-röd-dag-iga. Midsommarafton ska trafikeras som en lördag. PUNKT. 

Väl hemma fick jag njuta med min kära, men trasiga, dator, innan jag begav mig till Matilda för midsommarfirande. Det gick bra, och det var underhållande också. 

Nu är jag trött. Jag vill äta, och jag vill sova. Jag vill titta på TV också, men fjärrkontrollen är spårlöst borta fortfarande, så det går inte. *Stor suck och ledsen blick*

Imorgon måste jag städa. På allvar. Och packa, för på måndag morgon sitter jag på flyget till Stockholm, och vaknar dessutom upp som en myndig människa... Eller ja, där kring lunchtid förvandlas jag till en vuxen som tål nikotin och alkohol i mängder (dock inte om det är köpt på systemet) och automatiskt kan allt och vet vad som är bäst för Sverige i politisk väg. Spännande, indeed. 

Om jag skulle råka glömma att vakna imorgon, så kan ni väl komma hit och städa åt mig utan att väcka mig? Men rör inte mina böcker eller mina parfymer för då lär ni inte vakna upp på ett bra tag ni heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0