Linser, smink, Luleå och menskopp!

Jag har precis satt in mina nya linser och sminkat mig inför Luleå!





De är ascoola! 

Ikväll ska jag till Luleå där jag ska träffa min Gwador och se film, äta sushi, supa och ha det gott. 

Jag har också införskaffat mig en menskopp som använder atm. 

En menskopp är en kopp utav någon form utav gummimaterial som man använder ungefär som en tampong, men istället för att vätskan sugs upp så samlas det i koppen och man tömmer den i toaletten när den är full. 

Fördelarna med menskoppen är att den kan användas i upp till 10 år, och är därför mycket miljövänlig (och ekonomisk) då man slipper alla engångsprodukter. Man slipper även ha med sig flera tamponger/bindor när man reser och dessutom är den inte irriterande och uttorkade mot slemhinnorna som en tampong kan vara. 

Menskoppen finns i olika modeller, storlekar, färger och av olika material. Jag har en meluna och är mycket nöjd. Den finns att beställa på www.meluna.eu eller www.renasmorjan.com. Det finns även många andra märken, det är bara googla! 

Min kostade 150 kronor (med frakt) och beställdes ifrån Tyskland. Om denna används i 10 år blir månadskostnaden ungefär 1-2 kronor, ANINGEN billigare än ett paket tamponger/bindor. 

Menskoppen är lite svårare att sätta in/ta ut än en tampong, men det var inte alls så krångligt som jag trodde, och den behöver inte vara lika långt in. Man känner inte av den alls (iallafall inte jag) och den är helt superbäst.

Var snäll mot ditt underliv, spara på naturens resurser och på dina pengar - skaffa en menskopp! 

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Madsen

Gulligt...

2012-07-02 @ 20:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0