Hemma från Lycksele

Har varit i Lycksele i helgen med Frida och Miriam. Det var skitskoj! 

På fredag kom vi dit ganska sent, så vi gjorde inte så mycket, vad jag minns. Vi pratade om skräckfilmer, skräckhistorier och somnade till en skräckfilm (jag var den enda som var vaken nog att se hela). Skräckfilmen var dock mer av en dokumentär om en mördare.

Hela den natten var bara för läskig. Helt störd. Jag kunde inte sova för efter filmen så poppade det upp bilder i huvudet från alla morden på filmen, och från alla mordbilder jag sett på internet under mitt liv, och det for bara förbi läskiga tankar och förnimmelser. Jag var inte rädd, men kunde inte sova. Vem kan sova när blodiga döda kroppar flashar förbi i ens huvud? 

Jag vände mig mot Frida för att berätta för henne, men hon sov. Faaan. Under kvällen/natten så somnade jag till då och då, och varje gång jag sov drömde jag att jag var i hotellrummet, precis som vanligt, men att Frida var vaken och jag berättade för henne om allt. Sen vaknade jag dock och insåg att hon sov. Detta hände kanske 2-3 gånger och jag blev lurad varje gång. Sen drömde jag att Frida var vaken, och vi gick ner till lobbyn och pratade om bilderna i mitt huvud, och sen gick vi och lade oss och jag kunde sova. Då vaknade jag av att min mobil ringde klockan 02.40 (WTF? Vem ringer då?) Efter detta kunde jag sova. Jag och Frida hade ju pratat ut om bilderna. 

På morgonen fick jag dock veta att vi inte hade varit i lobbyn, och jag funderade starkt på om vi gått i sömnen, eller om jag gått i sömnen..? Helt förvirrad. Sjukt creepy. 

På lördagen var vi i djurparken, och där hände fantastiska saker! Jag blev slickat på av en björn. Awesome! Björnar ÄGER. 

Vi åkte även barnkarusell, och det var trevligt. När vi var hos björnen, ni vet, den som SLICKADE MIG PÅ HANDEN, så satte jag min tomma colaflaska mot staketet, så att björnen skulle lukta på den. Den gjorde det, och försökte bita lite. Någon sa: "Du kan ju sätta flaskan mot staketet, för den kan ju ändå inte gå igenom". Hur skulle den kunna det? Flaskans omkrets var ju större än gallerhålets. And so I did. Björnen bet tag i flaskkorken, och drog försiktigt in den genom gallret. WTF?

Han tog inte ens i, men jag hade inte en chans att hålla emot. Flaskan var större än hålet i gallret, men jag såg den ge vika och tryckas ihop för att passa in. Hur kan en plastflaska ens pressas smalare? Han fick den iallafall, och använde den som tuggleksak en liten stund. 

Detta var helt awesome. Jag kommer aldrig någonsin glömma chocken jag kände när flaskan sakta gled in genom det lilla hålet. Vi såg även björnungar leka i en gunga. Slutsats: Björnar är lekfulla, ascoola och GRYMT kraftfulla. 

På kvällen tog 67 % utav oss en sup, och gick ner i lobbyn och chillade. Detta på grund utav att Frida Lindgren, på sin 18-årsdag, hade tappat bort sin ID-handling. Det var dock jättetrevligt. Kvällen avslutades med att jag och Frida snackade oss till sömns om astronomi, och Miriam somnade nog utav uttråkning. :) 

GRATTIS FRIDA I EFTERSKOTT BTW! 

Söndagen har spenderats i en pool, med grymma imitationer av peddomåsar, downs syndrom-måsar, bay watch och dans och sång till big booty bitches. 

Nu är jag hemma efter en trevlig helg, och ska spendera eftermiddagen med att göra en romantisk stämning hos mina och Matildas möss så att kärleken kan flöda fritt från hanen till honan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0