WoW-helg

Igår spelade jag och Elin World of Warcraft från 11 på morgonen, till strax efter 2... På natten. DVS i 15 timmar. Efteråt var jag, och hon också vad jag förstått, helt väck i huvudet. Jag kände mig full. Jag antar att 3D effekten IRL har den verkan på människor som varit utan den ett tag. 

Och så var det ju en chock för kroppen att stå och att hålla balsansen samtidigt som man måste använda sin grovmotorik för att ta sig fram. Jag var nog mer lik en halvåring än en 17-åring, tror jag. 

Vi gjorde dock ett litet uppehåll för att beställa hamburgare och köpa godis. Det var den godaste hamburgare jag ätit på väldigt länge. Tack Pitstop! 

Nu har jag redan fått många beklagelser på att det här med att spela WoW, även fast jag inte publicerat inlägget i skrivande stund. Därför ska jag göra en lista åt er varför det är okej, och till och med bra, att spela WoW:

  • Man slipper tänka på den förstörda miljön vi har på jorden, för den i WoW är underbar, även om lite av den också är förstörd.

  • Man slipper tänka på lön, jobb, utbildning och skatt. I WoW lootar man pengar, eller rent av får pengar för att göra små tjänster. 

  • I WoW så kan man ha ett helt annat liv. Du kan leva på att fiska, på ett göra magiska drycker eller kanske sy kläder. Helt underbart. Och vill du inte det, då behöver du inte. Du kan gott vandra omkring och njuta av naturen istället. 

  • I WoW kan man vara pirat. Man kan döda humanoids och ta deras pengar, sedan kan man köpa rom och supa sig full. 

  • I WoW... Ja, ni ser. Det finns hur mycket som helst som är bra med WoW. Och det är mycket bättre än att plugga, hur man än tänker. Skiter sig livet, ja, då är man fortfarande rik som ett troll i WoW.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0