Vad är en dag utan gnäll?

Hur man botar en gnällvi: Se till att gnällvin får i sig föda, men låt inte gnällvin veta att matar den för att du hatar när gnäller. Ju sötare mat, desto bättre. Köp hem alla möjliga sorters mat, för ibland så vill gnällvin ha kakor, och ibland vill gnällvin ha räkor och svamp i ekologisk majonässås. 

Om gnällvin fått i sig föda, men fortfarande omar sig och gör konstiga ljud, så lägg dig ner och mys med gnällvin. En tupplur gör den pigg och kry igen! 

Praktiskt exempel: Idag var allt asjobbigt. Att städa var helvetesgöra, och TV:n var en ond manick från helvetet eftersom den inte sände något sevärt program, och jag ville inte ens tänka på att gå till tvättstugan. Sen insåg jag att jag inte hade ätit mat på hela dagen, och åt middag samt snodde Matildas russin och åt dem (Schh!). Efter det så började världen snurra åt rätt håll igen, och dagen var räddad - once again. 

På tal om att tvätta, så måste jag berätta om hur obehagligt det är att röra i blöta kläder. Detta insåg jag en dag när jag skulle hänga upp blöt tvätt. Tvätten kändes på något sätt mycket kallare än den brukade. Är tvätt alltid iskall? Jag hade aldrig tänkt på det förut, men nu så frös jag ohyggligt mycket om händerna. 

Och när den blöta tyget drogs mot annat blött tyg, så ilade det i hela kroppen. Det var som när man drar naglar mot en blackboardtavla, och det började kännas extremt obehagligt i naglarna att röra i detta blöta tyg. 

Nuförtiden så hatar jag det. Nästan så att jag vill ha på mig ett par vantar och hörselkåpor när jag hanterar blöt tvätt. Annars så tycker jag faktiskt om att tvätta. Helt klart det roligaste utav alla hushållssysslor, om man exkluderar bakning. 

Den här helgen måste ha varit en utav de tråkigaste helgerna någonsin. Jag har inte gjort någonting alls, förutom att slöstäda lite. Det konstiga är att jag har varit så upptagen med att ha tråkigt, att jag har inte orkat göra något roligt. Jag hade en lista med saker som måste göras i helg, där jag skrev upp att spela WoW, som är ett utav de roligaste spelen genom tiderna, men det kändes lika jobbigt som att städa, så det fick vara. 

Nu blir det att köpa kakor! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0