Att invänta på att missa ett möte är fullt normalt, eller?

Idag klev jag upp klockan 08.00 för att jag skulle på ungdomsmottagningen och förnya receptet på mina p-piller. Men det gick inte så bra.

Jag steg upp, och tänkte att jag skulle göra allt i hela världen för att slippa åka buss i 25 minuter för att prata med en främmande tant i 10 minuter och sedan vänta på en buss hem i ytterligare några evigheter och påbörja den 25 minuter långa bussresan åter igen. Istället lade jag mig ner i sängen och hade ångest över att behöva åka dit, och tyckte synd om mig själv. 

Efter att ha kollat på klockan en timme kunde jag konstatera att nu var det försent, och då kunde jag somna om och sova gott i någon timme till. 

Egentligen är det meningen att en utav mina bästa vänner ska vara här idag, men problemet är att han har en hund. Varför är det ett problem, tänker ni? Jo, för att den hunden, hur söt den än må vara, släpper hår som om han vore chewbacca på strålbehandling. Därför ville jag inte ha med hunden hit. 

Istället skulle jag hoppa på bussen till Luleå och hälsa på honom, men när man har 70 kronor i börsen och inväntar en avgift för missat möte på ungdomsmottagningen så känns det aningen dyrt. 

Jag har insett, efter att ha haft djur i 17 år, att det inte är tillräckligt givande för att väga upp alla nackdelar. Om man inte har något hyffsat självgående djur eller en familj som tar hand om djuret åt en när man är borta, vill säga. Jag antar att barn är ännu värre, för man kan inte lämna av barnen på något djurdagis när man vill spontanresa. 

När jag blir pirat så ska jag aldrig vara bunden till något som inte kan anpassa sig efter mig, och när det aldrig någonsin händer så ska jag skaffa barn sent så att jag får forska runt om i världen utan något som tvingar mig hem igen.  

På tal om djur så har jag och Elin fem stora håriga tarantellor, som i nuläget är rosa och bara 1-2 cm stora, där tre utav dem är till salu efter att ha blivit räddade från sina bebisätande syskon. Budgivningen kan börja! 

De andra två bor hos Elin och vi har gemensam vårdnad om dessa fina barn, David-Della-Rocco-Rosengurtle-Baumgartner och Romeo-Green beans-Eunice-Dollypoposkallius.

Kommentarer
Postat av: Ben & Jerry

Chewbacca på strålbehandling och "När jag blir pirat" var nog höjdpunkterna i detta inlägg... ;)

2011-02-11 @ 17:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0