Jag hatar att vara sjuk. :(

Ja, nu ska jag gnälla om hur dåligt jag mår. För jag är sjuk, och när man är sjuk så får man vara patetisk. 

Vaknade idag och svettades och hade ont överallt. Funderade på att sjukanmäla mig men jag ville inte missa utbildningsmässan och fysiken, och som tur var gav Elin mig en värktablett och då blev jag som frisk igen. Jag svettades som fan på vägen till skolan, och gick med öppen jacka hela vägen i -30 och det var ändå rätt varmt.

Skoldagen gick bra, men vid lunchtid började smärtan komma tillbaka och då fick jag en tablett utav skolsystern, och vips, så blev man frisk igen. 

Sedan blev det då dags att gå hem. Väl hemma finns inga värktabletter. Varför? Jo, FÖR ATT MAN FÅR INTE KÖPA SÅDANA PÅ COOP NÄR MAN ÄR UNDER 18! Hur diskriminerade är inte det? Om jag har ont i hela kroppen och inte orkar gå längre än till coop, då får jag lida, för om man är 17.5 år så är det tydligen så att man kommer knarka tabletter eller dö utav dem. Eller dylikt. 

Min kroppstemperatur gick från 36.6 grader Celsius till 38.4 grader C, och stiger fortfarande. Jag fryser som om det vore minusgrader i min lägenhet, har ont i hela kroppen och vill helst typ dö. 

Det enda jag kunde göra var att ringa och gråta till undersköterskan mamma, som fick min syster's pojkvän att komma hit med värktabletter och kanske något gott. Så nu väntar jag på honom. <3



Jag och Matilda diskuterar botemedel, the NV-kind of way. <3


Kommentarer
Postat av: anna

Om du är i behov av smärtlindring så kan jag köpa ut åt dig. Förstår frustrationen din!..

2011-02-15 @ 22:41:46
URL: http://menanna.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack för erbjudandet Anna! Men just nu har jag så det räcker och börjar redan bli lite bättre. :)

2011-02-16 @ 14:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0