En konstig dag

Just nu sitter jag här, vid min kära dator. Det känns inte alls som att jag spenderat hela dagen i skolan, och det känns inte alls som att alla tankar som gått igenom mitt huvud gjort det idag. 

Jag har hunnit se The Matrix, har hunnit prata om allt och ingenting med Ulf och Elin i kiosken, och jag har hunnit komma hem och känna mig lite nedstämd, och nu känns det helt overkligt. Har inte jag bara suttit här? Har jag inte vaknat nyss? Är det redan kväll?

Dagen känns som att den bara flugit förbi. Inte när jag upplevt den. Lektionerna har varit långa, jag har sett två hyfsat långa filmer, och suttit i kiosken i tre timmar. Men nu i efterhand så förstår jag inte ens ifall dagen ens har varit verklig. Det känns så konstigt. Som om dagen började för flera år sedan, och som att den pågick i några sekunder, och nu är det så länge sedan allt hände. 

Jag har även haft huvudvärk hela dagen. Det känns som om jag skulle ha feber, men temperaturen är normal. 

Kursen Ekologi började idag. Den ser jag fram emot. Jag älskar biologi. Det är så lätt, och så himla logiskt. <3 Jag hade kunnat sitta hela dagen och prata om hur en enda cell kan bete sig precis som en individ, och hur ett stort samhälle beter sig precis som en enda individ. Jag älskar liv. Jag älskar läran om livet. 

Nu ska jag se Criminal minds och sova. Natt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0