Dag 11: Mina syskon

Jag är yngst utav 4 systrar, vilket oundvikligen leder till att jag har tre äldre systrar. 

Min äldsta syster heter Susanne, och är (med stor sannolikhet) 31 år. Hon är gift med två söner. Hon är väldigt jordnära, och väldigt snäll. Under min uppväxt hade vi inte så bra kontakt eftersom hon är såpass mycket äldre och flyttade hemifrån när jag var liten. Mitt tidigaste minne med henne är nog faktiskt när vi städar ur hennes rum när hon skulle flytta hemifrån. Jag var då kanske 3-4 år. 




Nästa syster i åldersordningen är Jenny, som är 26 år och också har två söner hon med. Hon har alltid lekt med mig, badat mig och tagit hand om mig när jag var liten. Jag har alltid sett upp till Jenny, och hon har varit min idol när jag var liten. Idag är hon tankspridd, känslosam och sjukt engagerad i saker och ting. Och hon lagar jättegod mat. :) 




Sedan har vi min syster Sofie, som är 20 år gammal och som precis har flyttat till Stockholm. Hon och jag har lekt och bråkat dagarna i ända när vi var små. Jag gjorde allt för att hon skulle tycka om mig, som tack för det snodde hon pengar ur min spargris och klöste mig. Det var väldigt tragiskt ibland. Andra gånger lekte hon skola med mig och mina kompisar, och det var något jag tyckte väldigt mycket om. :) 




Kommentarer
Postat av: Jennan

Är jag verkligen tankspridd? Jag måste nog analysera mig själv :)

2011-03-04 @ 20:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0