Dag 08: Ett ögonblick

Ett ögonblick, ja, vilket ska man välja?

Jag har många ögonblick som jag tycker om väldigt starkt, men i brist på bilder så väljer jag ett helt annat ögonblick, så att ni kan dela det med mig. Nästan. 



Circusen hade sina djur i hagar i Piteå när jag var på loppmarknad, så jag gick fram till elefanten som åt gräs, matade henne och tittade på denna underbart kloka varelse. 

Det var så spännande att för första gången få röra i en elefant, och dessutom mata en. Att bara stå nära ett så otroligt klokt djur som jag egentligen aldrig någonsin borde träffa på, om vi båda hade levt på rätt villkor. 

Det var iallafall riktigt fascinerande, och jag hade lätt stått kvar där hela dagen om inte mitt sällskap hade dragit med mig hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0