Dag 05: Vad är kärlek?

Vad är kärlek? Känns som en enkel fråga att svara på. 

Jag tror inte att man behöver älska någon för alltid för att det ska kallas kärlek. Jag tror snarare kärlek är när man är med en individ, med sig själv eller på ett visst ställe i livet och känner total frid. När man bara vet att man är precis där man vill vara, utan att tveka, fundera eller känna missnöje.

Jag tror att kärlek kan existera i många former, och jag tror att man kan älska någon/något oerhört mycket, oavsett om det varar en sekund eller en livstid.

Framförallt så tror jag att kärleken är det som ger livet mening, och något som alltid finns med oss. Kärlek varar förevigt, även om objektet för vår kärlek kan förändras. Kärleken är tryggheten mitt i stormen.



"När man älskar, så känner man lyckan.
När man är trygg, så känner man frid.
När man känner total frid, då känner man frihet."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0