Insekter och helgplaner

På vägen till djuraffären (som jag gick till i onödan efter mushelveterna aldrig kommer in trots att de sagt att de gör det i två veckor nu), så såg jag en jävla massa insekter. Inte vanliga insekter såsom myggor och flugor, utan de här sagoinsekterna som barn tycker om. 

Först såg jag en gul fjärilslarv, och sedan såg jag en sjukligt stor och fet larv och sen en gräshoppa som satt mitt på vägen. Brukar inte de hålla sig i gräskanten? Jag såg dessutom minst tre trollsländor och en dagslända. 



Jag köpte även ett diskställ, vilket var behövligt. Dock inte på djuraffären utan röda korset. Fick även med mig två midjebälten hem. 

Ikväll blir det Luleåkalaset! Sedan vidare till Älvsbyn och sedan ut på ett Uppdrag: Norrland. Om allt går rätt till kommer uppdraget kunna följas på www.uppdragnorrland.blogg.se

Idag har jag ätit baconlindad sparris, och jag njöt utav varje sekund. Nu ska jag prova mitt nya diskställ. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0