En random chatt

Lina Sandström säger (17:03)
Hej
Matilda Lindberg säger (17:03)
Hej
Lina Sandström säger (17:04)
Mitt namn är Lina, men jag är kallad alla sorters tingest av olika folkslag, kanske är jag bland dvärgar mer känd som tokasp eller asplöv? Jag kommer till dig för att be om ett vänligt bemötande, ett trevligt tidsfördriv i dessa tuffa tider.
Matilda Lindberg säger (17:06)
Haha. Känn dig välkommen käraste asplöv.
Hur är det med dig i dessa tider?
Lina Sandström säger (17:09)
Med mig är det bra, ty livet bemött mig med godhet, dock känner jag en förgiftad känsla i min kropp, och jag misstänker att någon bjudit mig på en förgiftad dryck häromkvällen. Jag skall dock inte klaga, då  jag besitter en stor lycka inom mig. Hur är det med dig själv, min trogna vän?
Matilda Lindberg säger (17:10)
Det låter förtjusande, och jag hoppas att din kropp renar sig själv från giftet så du blir stark och frisk igen.
Lina Sandström säger (17:11)
Jag tackar dig för dina välmenande ord, och jag tvivlar inte på att du har rätt, och att jag snart skall helas.
Matilda Lindberg säger (17:11)
I mig har jag en hungrig känsla, ty min moder har inet givit mig att förtära idag. Men trots det är helheten mycket bra, och jag har varit en flitig dvärg idag.
Lina Sandström säger (17:13)
Flitighet är bra, och jag är säker på att dessa gärningar kommer återgäldas. Jag känner en sorg i mig över att jag har all mat jag kan önska, medan du går hungrig. Jag skulle gärna bjuda dig på mat, om du skulle tillåta detta, dock bor jag längre norrut än du, och avståndet är en svår utmaning, även om man har vilja.
Matilda Lindberg säger (17:15)
Din vänlighet är översvallande kära tokasp. Jag bär dock fortfarande förhoppningar om att den stora modern skall bevilja min önskan om föda. Tills dess fyller jag mitt irne med ljuv musik.
Lina Sandström säger (17:18)
Jag förstår att hoppet lever inom dig, och jag hoppas att hoppet kommer brinna även om all annan lycka slocknar av hungrets girighet. Jag ber för dig om att din moder skall komma till insikt, och bevilja din önskan. Ljuv musik är vackert, och jag önskar att jag med en dag får åter höra dess klingande ton i mitt öra.
Lina Sandström säger (17:19)
Om jag skulle få vara så oartig, att fråga dig om det skulle vara din vilja att jag publicerade denna konversation där alla kunde se den, då jag tror att det skulle bringa mycket glädje till världen, ty din artighet är något att sträva efter.
Matilda Lindberg säger (17:28)
Din vilja är min vilja i detta fall min vän. Låt världen få se, låt världen få lära.
Lina Sandström säger (17:29)
Jag tackar dig för din givmildhet och vänlighet, min kära dvärg, och jag skall se till att denna kunskap får spridas till fördelen av alla.

En helt vanlig och fullkomligt normal chatt med Matilda.

Lina Sandström säger (17:03)
Hej

Matilda Lindberg säger (17:03)
Hej

Lina Sandström säger (17:04)
Mitt namn är Lina, men jag är kallad alla sorters tingest av olika folkslag, kanske är jag bland dvärgar mer känd som tokasp eller asplöv? Jag kommer till dig för att be om ett vänligt bemötande, ett trevligt tidsfördriv i dessa tuffa tider.

Matilda Lindberg säger (17:06)
Haha. Känn dig välkommen käraste asplöv.
Hur är det med dig i dessa tider?

Lina Sandström säger (17:09)
Med mig är det bra, ty livet bemött mig med godhet, dock känner jag en förgiftad känsla i min kropp, och jag misstänker att någon bjudit mig på en förgiftad dryck häromkvällen. Jag skall dock inte klaga, då  jag besitter en stor lycka inom mig. Hur är det med dig själv, min trogna vän?

Matilda Lindberg säger (17:10)
Det låter förtjusande, och jag hoppas att din kropp renar sig själv från giftet så du blir stark och frisk igen.

Lina Sandström säger (17:11)
Jag tackar dig för dina välmenande ord, och jag tvivlar inte på att du har rätt, och att jag snart skall helas.

Matilda Lindberg säger (17:11)
I mig har jag en hungrig känsla, ty min moder har inget givit mig att förtära idag. Men trots det är helheten mycket bra, och jag har varit en flitig dvärg idag.

Lina Sandström säger (17:13)
Flitighet är bra, och jag är säker på att dessa gärningar kommer återgäldas. Jag känner en sorg i mig över att jag har all mat jag kan önska, medan du går hungrig. Jag skulle gärna bjuda dig på mat, om du skulle tillåta detta, dock bor jag längre norrut än du, och avståndet är en svår utmaning, även om man har vilja.

Matilda Lindberg säger (17:15)
Din vänlighet är översvallande kära tokasp. Jag bär dock fortfarande förhoppningar om att den stora modern skall bevilja min önskan om föda. Tills dess fyller jag mitt irne med ljuv musik.

Lina Sandström säger (17:18)
Jag förstår att hoppet lever inom dig, och jag hoppas att hoppet kommer brinna även om all annan lycka slocknar av hungrets girighet. Jag ber för dig om att din moder skall komma till insikt, och bevilja din önskan. Ljuv musik är vackert, och jag önskar att jag med en dag får åter höra dess klingande ton i mitt öra.

Lina Sandström säger (17:19)
Om jag skulle få vara så oartig, att fråga dig om det skulle vara din vilja att jag publicerade denna konversation där alla kunde se den, då jag tror att det skulle bringa mycket glädje till världen, ty din artighet är något att sträva efter.

Matilda Lindberg säger (17:28)
Din vilja är min vilja i detta fall min vän. Låt världen få se, låt världen få lära.

Lina Sandström säger (17:29)
Jag tackar dig för din givmildhet och vänlighet, min kära dvärg, och jag skall se till att denna kunskap får spridas till fördelen av alla. 

And it continues...

Matilda Lindberg säger (17:39)
Jag känner mig ärad, att få sprida denna kunskap är så ärofyllt.

Lina Sandström säger (17:42)
Jag känner mig ärad att få sprida den. Det är sannerligen en stor tjänst du gör världen, och stolthet är på sin plats att känna. Utan att mena dig ont, så vill jag dock säga dig att undvika att känna högmod, då detta är en förfärlig synd. Jag tvivlar dock inte på att du har ödmjukheten att gå dygdens väg, min vän, så förlåt mig om olämplighet passerade mina läppar.

Lina Sandström säger (17:43)
Får jag fråga, vad dagen har för planer för dig?

Matilda Lindberg säger (17:44)
Jag tackar för din varning, högmodet är en förarglig sak.
Denna dag ska fyllas av mat, vila och stillsamt filosoferande över livets gåtor och glädjeämnen.
Vad väntar för dig denna eftermiddag?

Lina Sandström säger (17:49)
Jag är glad att mörket klarnat upp för dig, och att hoppet om mat snart skall bli ack så verkligt. Att vila och filosofera är bra för själen, speciellt om tingesten i ens sinne är goda, och jag känner en sann glädje att du skall få ta del utav sådana hälsosamma aktiviteter.

Lina Sandström säger (17:50)
Min eftermiddag kommer förhoppningsvis bringa mig gott, och planerna är att handla livsmedel att förtära samt kanske ge själen en inblick i någon annans liv genom en film.

Lina Sandström säger (18:01)
Nu känner jag att tiden rinner iväg, och att det är på tiden för mig att gå. Det är alltid trevligt att prata med dig, min vän, och jag önskar så att vi snart kan återuppta kontakten. Jag skulle önska att du berättade för mig om dina filosoferingar en dag snart, om du inte önskar hålla dessa för dig själv, förståss.

Lina Sandström säger (18:02)
Ta väl hand om dig, och låt hoppet visa vägen, och må lyckan infinna sig i ditt hjärta. Jag ber om ursäkt för mitt hastiga farväl, och jag hoppas att du förlåter mina oartigheter. Res väl, min kära dvärg, tills vi ses igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0