Tillbaka online!

Jag har inte bloggat på över 900 år nu, men här är jag iallafall. 

Helgen har spenderats i Luleå, där jag haft trevligt. :) Måndagen spenderades som barnvakt åt lilla Loui, som är ett människobarn på kanske sisådär 8 månader, och idag har jag farit hem till Matilda ute i ingenstans. 

Matilda måste ha världens sötaste kattungar, som vi har gullat med. Vi har också cyklat med en hund till affären och köpt grädde som just nu ligger och myser i våra magar. 

I helgen har jag dessutom hunnit se 2 filmer jag aldrig sett förut som är nog bra för att rekommendera till andra - Due Date, en riktigt härlig och frustrerande rolig film, samt The Green Hornet, som var riktigt bra den med. :)

Jag funderar på att göra en till kategori där jag kan publicera mina dikter som jag skriver då och då, för vad är meningen med att ha dem om ingen dömer mig för dem? ;P Jag funderar också på att göra mig av med bord och stolar, och istället ha ett litet lågt japansk bord, samt göra mig av med soffan för att istället ha en hög med mysiga kuddar där. :) 

Jag är sjukt stolt över mig själv, om man får säga så, eftersom jag inte köpt godis på flera veckor, vilket är något jag tidigare trott varit helt omöjligt att sluta med. Jag har ju spenderat alla mina dagar med godis och lagt ut hur mycket pengar på godis som helst varje månad. Jag törs inte berätta hur mycket pengar jag slösat på det, men ja, det är mycket. 

I kväll ska jag och Matilda ha en tjejkväll med mys, kanske någon film och en massa prat. Det ska bli mysigt. Dock är det jobbigt att blogga med iskalla händer, så det blir väl några sista rader innan jag dör lite igen. 

I något annat inlägg ska jag skriva om något mer intelligent kanske, men inte nu när jag är bortrest. Kanske blir det att klaga på politik, på människor som överreagerar, eller på människor som dömer människor som dömer och dubbelmoralen i den meningen. Det har varit en hel del sådant senaste året, tycker jag. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0