Som ett garnnystan av tankar

Sitter i skolan på ekologilektion atm. Jag bör skriva om min favoritfågel, stjärtmesen, men istället så hamnade jag här. Jag har fått mycket att tänka på senaste dagarna, och känner på mig att den här veckan kommer bli en vecka med mycket tänk.

Det är inte alltid lätt när allting kommer samtidigt. En positiv situation kan lätt leda till ett val som kommer ogynna mig på olika sätt vilket jag än väljer. Det är heller inte lätt när man inser hur lite varenda relation egentligen betyder för en. Vänskap och kärlek i all ära, men objektet för dessa byts ju ut då och då, så hur kan de egentligen ha mening?

Jag vet med erfarenhet att det är i princip omöjligt att förändra sig själv när man väljer att förändras med hjärnan, utan man måste göra valet inom sig, och då kommer det vara det lättaste man någonsin gjort. Men hur gör man om man inte vet vad man känner, tycker eller tänker? Om man inte har den blekaste aning om vad ens ett enda fiber i kroppen vill?

Jag antar att det är något som kommer komma fram automatiskt när tiden är inne, så allt jag kan göra nu är väl att gå igenom allt jag vet om och om igen, tills dess att det är bearbetat och sedan bara vänta, och så en dag kommer jag vakna upp utan tvivel. Det brukar ju vara så.

En förvirrande, men förhoppningsvis lärorik, vecka väntar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0