Kiruna

Ja, då var man i Kiruna! Kom hit igår kväll. Tågresan tog sisådär 4 timmar och 20 minuter, men det gick helt okej för jag såg några avsnitt av Big Bang Theory och filmen A Beautiful Mind. Den var sådär. Helt meningslös film, men ändå väldigt mysig att titta på. 

När jag kom fram möttes jag av mamma, mommo och moffa, och vi åkte till mammas nya lägenhet. Mamma har ingen bil, därför körde mommo och moffa oss. 

Igår så fick jag äta älggryta, torrkött, bär med kesogrädde och melon. :) Det var verkligen underbart. Idag väckte mamma mig till en serverad frukost som beståd utav ägg, lax, torrkött och bärsmoothie! Det var trevligt. Det är så trevligt när man får god mat som är hälsosam och dessutom gratis! 

Jag har ingen aning hur länge jag blir kvar här, men jag ska försöka hinna med att träffa alla som jag vill träffa, och så ska jag se till att hinna grilla i Altajärvi med släkten. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0