Grilla i Altajärvi!

Idag väcktes jag klockan 9 och mamma började kasta en massa kläder på mig! Inte riktigt, men det kändes så. Skoterskor, tjocktröjor, täckbyxor... 

Efter frukosten åkte vi till ICA med mommo och moffa, och for sedan till Altajärvi där vi grillade och pimplade. Det var mysigt, och gott! 

Jag pimplar dock inte. Jag fiskar inte alls. Förutom när jag gör det för att få mig en måltid. Aldrig på skoj. Det är ju helt onödigt. Och vad är roligt med att dra upp fiskar på land och långsamt döda dem? 

Istället låg jag på ett liggunderlag och kikade ner i mammas pimpelhål, och jag såg fiskar. Det var roligt. Min moffa var den enda som fick fisk, och det var två abborrar, som fick bli kattmat. Jag kände mig lite emotional och tyckte jättesynd om fiskarna. I mitt huvud spelade jag upp en scen där jag grät och släppte tillbaka fiskarna i vattnet. 

På riktigt bar jag dem istället tillbaka i en rosa påse, precis som en riktig man! Sedan skar jag lite torrkött för att kompensera min kvinnlighet. 

Nu är jag tillbaka, och har vilat läänge. Ibland är sängen ens bästa vän. Nu funderar jag på att vila lite till innan jag ska träffa en polare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0